Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Introducere în programare pentru copii

A ști să programezi înseamnă să poți adresa diverse probleme folosind limbaje de programare și tehnologia. Utilitatea deprinderilor de acest gen nu mai este pusă la îndoială de foarte multă lume. Cu toate acestea, să înveți să programezi rămâne o provocare pentru majoritatea dintre noi din motive pe care nu le voi itera aici.

Vestea bună este că ne putem antrena să fim programatori și fără acces la calculator, abstractizând lipsa de cunoștințe despre funcționarea sau operarea acestuia. Așa am ales să ne distrăm noi în această seară cu Corneluș.

Pasul 1 – inițierea jocului

În acest joc, Corneluș este programatorul și eu sunt calculatorul. Corneluș are la dispoziție un ecran (o foaie de hârtie A4), o tastatură cu patru butoane cu săgeți (în față, în spate, în stânga și în dreapta). Pe ecran se află o pistă de mașini și o mașinuță. Când apasă pe buton, eu, adică calculatorul, mut mașinuța. Jocul începe cu mașinuța în poziția de Start și se termină când ajunge la Stop.

Acest pas mi s-a părut important pentru a evalua interesul de a merge mai departe. Eram pregătit să mă opresc aici.

programarea fără calculator - www.cornel.fatulescu.ro - 1 - ecran

programarea fără calculator - www.cornel.fatulescu.ro - 1

Pasul 2. Pregătește scena

După ce ne-am antrenat cu o pistă simplă, l-am lăsat pe Corneluș să-și creeze propria mașinuță. Partea aceasta a durat cel mai mult – a vrut o mașinuță în trei dimensiuni. În același timp, eu i-am creat noua pistă, din două foi A4, și un set mai mare de instrucțiuni (înainte, înapoi, stânga, dreapta). Pista are și niște capcane, cercurile roșii pe care va trebui să le ocolească. Scopul jocului este să creăm un script mare de instrucțiuni pe care calculatorul le va rula mutând mașinuța pe hartă de la Start până la Stop și evitând capcanele.

Pasul 3. Creează scriptul de instrucțiuni

Din setul de instrucțiuni, Corneluș alege săgețile și le înșiruie secvențial. Pentru fiecare instrucțiune, și-a mutat și mașinuța imediat, ca să vadă consecințele în timp real.

programarea fără calculator - www.cornel.fatulescu.ro - 3

Pasul 4. Execută scriptul

Victorie!
programarea fără calculator - www.cornel.fatulescu.ro - 2

 

Introducere în programare pentru copii

Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu. Găsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub, în articolul despre mine sau la pagina de contact.

Comentarii

Comentarii